Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden: Als ondernemer heb ik een informatieplicht over mijn algemene
voorwaarden, zodat klanten de mogelijkheid hebben kennis te nemen van mijn algemene
woordwaarden. Dit ga ik doen door ze op mijn website beschikbaar te maken.
Inhoud:
a. InspanningenTopvoeten zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen
van goed vakmanschap uitvoeren en Topvoeten zal zo veel als redelijkerwijs mogelijk is de
cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de
behandeling.
b. AfsprakenDe cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur
voorafgaande aan de afspraak aan Topvoeten melden. Indien de cliënt deze verplichting niet
of niet tijdig nakomt, mag Topvoeten het gehele tarief voor de afgesproken behandeling aan
de cliënt berekenen.
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag
Topvoeten de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken tarief
berekenen.
Topvoeten moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur
voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichting te houden, indien zij gehinderd worden
door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
c. BetalingenTopvoeten vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk en
op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Topvoeten vermeld prijswijzigingen 30
dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de praktijk en op de website.
Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad
strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en
eventueel producten contant of via de pin te voldoen.
Verloopt de betaling, zoals vooraf afgesproken, via een factuur dan dient de cliënt het
volledige bedrag binnen 14 dagen over te maken op bankrekening van Topvoeten te Wierden
onder vermelding van het volledige factuurnummer.
d. Privacy en persoonsgegevensDe cliënt voorziet Topvoeten bij de eerste behandeling van alle gegevens (waaronder
medische gegevens/ziektebeelden), waarvan Topvoeten aangeeft dat deze noodzakelijk zijn
of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het
zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Topvoeten neemt de persoonlijke gegevens van
de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart. Topvoeten
behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Topvoeten zal gegevens van de cliënt
niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
e. Geheimhouding
Topvoeten is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt
heeft medegedeeld voor, tijdens of na de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als
dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De
geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke
uitspraak, Topvoeten verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
f. Beschadiging en diefstal
Topvoeten is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat
Topvoeten is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie
over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of
vrijetijdsbesteding.
Topvoeten is niet aansprakelijk voor beschadiging van persoonlijke eigendommen die de
cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
Topvoeten heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt
meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
Topvoeten meldt diefstal altijd bij de politie.
g. Gedragsregels
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde
normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft
vertonen, heeft Topvoeten het recht de cliënt toegang tot de praktijk te weigeren zonder
opgaaf van redenen.
h. Garantie
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontdekking en bij voorkeur schriftelijk gemeld
worden aan Topvoeten.
Topvoeten moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht
gegrond is, zal Topvoeten de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit
inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar
maakt. De garantie vervalt indien:
- De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
- De cliënt andere producten heeft gebruikt dan door Topvoeten is geadviseerd.
- De cliënt de verwijzing naar andere disciplines (waaronder huisarts, podotherapeut) niet
binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
i. Recht
Op elke overeenkomst tussen Topvoeten en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In
geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse
tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de
versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.